Thursday 8 December 2011

kenangan !


assalamualaikum .
heeeeeyyyyyyyyyyyyy ;)
ser0n0k gilaaaa k0oott !!!
haha . okaaayyy2 .
nak cerita niyhhh .
tadi pergi mid valley dengan family sebab nak pergi pesta bukuuuuuu <3
okaaayyyyyyyyy .
kita0rang pergi naik TRAIN pulaaakkk .
haha .
yang pergi ibu,aku,apisss,winn,namin,ucu,aniss dan kawan aniss s0ranggg ;)
tyme pergi okaaayy laa jugaakk . 
memang laaa ramaaaii .
tapi takda la sepadat sardin yang ada dalam tin sardinn tuuu ;)
sampaisampai jee terus makan sikit sebab tak breakfast lagii .
pastu terus pergi pesta buku tuuu .
benda tuu dekat exhibiti0n centeerrr . *betul ke aku eja ?
okaayyy . masukmasuk jeee .
perrrggghhhh !!
banyaaakkk gilaaa buku .
tapi buku pelajaran sikit jeee .
yg berlambak bukubuku n0veeell .
rasa macam nak beli !
tapi cepatcepat cakap dekat nafsu 'sekarang bukan masanyaaa' .
haha . takda apa p0nn aku beli dekat pesta buku tuuu ;)
buku rujukaan tak banyak p0nn .
aku just beli mem0ry b0osteer subjek bi0l0gy + physics ;)
adikadik aku semua beli buku . 
apisss beli subjek science + ge0grafi .
winn beli subjek science + mathematics
naminnn beli subjek scince + mathematics jugaaaakkk .
dapat beg freee pulaaakkk =)
tak kesah laaa beli berapa buku p0nn , tetap dapat beg tuu .
apa lagi , aku suruh laa adikadik aku bayaaar asingasing . haha .
habis semua dapat begg ;)
tapi aku dapat special sikittt .
aku dapat beg yg dalam dia disertakan bukun0ta + penn free .
haha . ser0n0k gilaaa aku dapat buku n0ta freee <3
haha . okayyyy .
then dah habis jee pergi pestaa bukuu .
kita0rang pergi laaa kamdar .
sebab ibu nak cari baju sek0lah dia0rang .
haha . dia0rang jee . aku taaakk . buat apa nak beli . tinggal setahun jeee lagi ;)
tibatiba amaaal msg akuuu .

amal : akak kat mana ??
aku : dekat kamdaarr .
amal : tingkat berapa ?
aku : tingkat duaaa ;)

then , tyme ibu + ucu tengah pilihpilih baju sek0lah unt0k anak masingmasing .
aku keluar jaapp mencari kelibaatt amal .
tibatiba nampak dia + abg amy + mak ujii ;)
waaaa ! dah lama tak jumpaa amaall .
haha . gelabaahh jee .
okaayyy2 .
lepass tuu pergi laa jalanjalan .
then pergi makan semuaa ;)
tyme jalanjalan . best gilaaa k0oot . amaall asyik kena bahan je dengan aku + apisss .
kita0rang ejek diaa s0mething .
dia nak c0ver , ubahubah t0pik pulaaakk ;)
then ,

aku : eh eh ? dahdah . amal tacing laaa . chill laaa maaal . kau nak pergi jauh kaaannn  ;)
amal : takda maknanyaaaa . takpetakpe . kita kena berperangai matang . biasa laa , budakbudak lagi kaaannn . layan je laaaa .
aku : haha . kerek kau eh maaallll ? -,-' sepak kang !

tyme jalanjalan jugakkk , tibatiba ada gel0ngs0r dekat tengahtengah tuuu ;) christmas punya sambutaann kaann ? haha .

amal : kak , naik laa tuu . kang kempunan pulaaakkk ;)
aku : gedik la kaauuu .
amal : eh eh ? kak ! janganjangan . malu orang teng0k nanti . sabarsabar ! haha *tyme aku lalu betulbtul depan benda alah tuu*
aku : amaaaalll !!

okayyy . tyme dalam jusc0 . ibu + ucu + mak uji tengah ushausha handbag + kasut .
kita0rang duduk laa dekat s0fa yg disediaakann .
amal sur0h apisss ambik gambar diaa .
tibatiba kaannn , aku nampaaakk . 
apa lagi ...

aku : eh eh ? japjap ! ada kamera mesti kena ada akak ! kalau tidak gambar tak lawaaa ;) *takmalukann*
amal : eh ! perasaaann , japjap . biar apiss ambik gambar amal s0rang dulu .
aku : alaaaaa =(
amal : apa niyh apisss ! tak lawaa laa apiss ambik . apiss tak reti laaa .*dia buang semua gambar yg apiss ambik tuu .*
aku : haaa ! kaaann ? kan akak dah cakap , kena ada akak jugaaaakkk ;) *dengan selambanyaa aku selit belakang diaa ;)* haha

bila teng0k gambar tuu balik .

aku : haaaa . kaaaann ? kaann lawaa gambar tuu bilaa ada akak .*perasan*
amal : yeke ? haha *dia tak buang gmbar tuu*

haha . gambar tuu dalam f0nn diaa . nantinanti laa aku mas0kkan . 
c0mel gilaa k0tt aku dalam tuuu . *takmalu*

okaaaayyyy2 .
dah lama merayap mid tuu .
pergi sana pergi siniii .
merepekmerepek semuaa .
then . masa untuk beredar dari tempat tuu .
dah salamsalam semua .
kita0rang gerak laa pergi KTM .
beli tiket semua , tunggu train .
lambat gilaa k0oott .
bilaa dah sampai tuuu .
memang ramai gilaa laaa kaann berebut nak masuk .
lastlast kita0rang mengalah . tunggu train kedua .
apiss dah selamat masuk train tuu .
hmm . nasib laa apiss kena tungguu .
harapharap laa tak padat macam tadi ;)
tunggu punya tunggu punya tunggu .
sampai laaa train yang dinantinanti kann .
okaaayyy .
kita0rang berjuang berhabishabisan okaaayyyy .
alhamdulillah .
berjaya la jugaaakkk ! memang padat gilaa laaa.
tyme kita0rang tengah berjuang nak mas0k train tuu ,
tibatiba kaannn , ada s0rang niyh , dia nak keluar .
dia jerit kuaattt gilaaaa "bagi orang keluar dulu b0leh taakkk !!!! macam mana 0rang nak keluaarr niyhh !!! haishh ! "
okaaayyy .
dalam hati akuu , "lantak kau laa"
waaaa!!! 
kepadatan manusia dalam train tuu mengalahkaann kepadatan sardin dalam tinn sardiinnn !
dah laa ada 0rang tuu marahmarah ! 
cakap kena tunggu train lama laaa .
bajet 0rang lain tak tunggu jeee .
haish !! aku cakap dekat anisss " anis , daripada akak niyh se0rang yg tak pernah mencarut kaaannn ? kang tak pasalpasal terkeluar semua perkataanperkataan MANIS tuu kangggg =(
aniss just cuba sabarkannn aku .
haha . bila dah sampai jee stesen SG.BUL0H ,aku p0nn keluar dengan LEGA nyaaa ;)
keluar jugak aku akhirnyaaa . b0leyh pengsan k0tt dalam tuuu .
sampaikaann ibu akuu cakap "fuhhh ! t0bat ! t0bat taknak naik daahhh!" haha .
apisss dengan selambarnya "ibu t0bat bu ? kita0rang tak t0bat lagiii " haha .
macammacam laaa .
btw ,
memang enj0y gilaa laa tadi .
dah lama tak kumpul satu family macam tuuu .
kenangan la deerrrr !!
SAYANG semua ! terimaksih buat saya BAHAGIA hari niyh <3
haha .
dahdah .
penat menC0NTENG .
kesimpulan : sayangilaaahh KELUARGA andaaa ;)
haha .
okaaayyyy2 .
cha0w dlu laa yee ;)
babaaaaaaaaaaaaaiii .
assalamualaikum =)



p/s : amal nak pergi sambung belajar dekat POLITEKNIK DUNGUN , TERENGGANU . sangaaaattt jaauhhh kaannnn ? diaa ambikk c0urse mechanical engineering ;)
gudluck derrrrr !!! jaga diri kau kat sana ;)


No comments:

Post a Comment