Wednesday 12 December 2012

fly? terbang?





assalamualaikum. heyyy. hoyyy. huyyyy. kaayy dahh stop. hihi :)
act, taktahu nak post apaa. sekarang nii asyik fikir pasal sekolaahh jee. asyik teringatingatt. hmm.
adakahh ini cintaaa? HAHA :D bluweeekk :p geli gilaaa.
hmm. tapikaann memang betul laahh. kenangan dekat situ bukan senang nak lupaa. tengok tajuk dah pelik. siapa yg terbang? haha :D
tibatiba teringat satu kejadian di asrama puteri dimana berlaku pada hari selasa malam. timee tuu semua orang belum habis paper. tinggal AQS, LK dan EA. tapi semua gaya mcm dah habis periksaa. haha. rabu, esoknyaa tuu semua pelajar KAA bakal menghadapi peperiksaan subjek AQS.
pada jamm kurang lebihh 10.20 malamm. di surau, sedang menelaah AQS bersama nenek(NADIAH IZZATI). cehhh! timee tuu sepatutnyaa time supper. then, aku text dayot yg sedang menonton TV di dewan makan asrama puteri. *apahal aku formal sangat ni?* haha. apaapa je laahhh. 
perbualan kami seperti berikut :
aku: wehhh. makan apa dekat bawahhh?
dayot: bubur kacang :(
aku: yeee? alaahaaaiii~
then, aku cakap dekat nadiah. "nenek, makan bubur kacang ahhh" sambil buat muka toyaa.
bolehh pulakk nadiahh cakap "yeaayyy. sedapnyaaa" pehhh. jatuh rahang aku tengok diaaaa. cehh. jatuh rahang bagai kaauu. (bajet hlovate ahhhh) haha. haisshh nenek nii. aku tengah sedihhsedihh nian kelaparan sangat sungguh tahap petala kelapan time tuu. (hlovate lagi) bolehh pulaakk dia sukaa.
then, aku balik dorm. tanya ainu "wehh. kau nak makan taak?" "makan apa?" "bubur kacang" "hmm. taknak ahh" rupanyaaa ainu sama tekak dengan akuu. dia punn tak suka makan bubur kacang. aku dilema nak turn kee takk. hmm. turun je laahh. teman nenek makann. mana laahh tahu aku bolehh kenyang tengok dia makan XD
time dalam DM, disebabkan aku lapar sangat. aku punn bantai ahh sikit bubur tuu. walaupun pada hakikatnyaa, tekak sangat derita untuk menerimanyaaa. hihi. dah habis makan. naik atas.
terus pergi dorm rabiatul tanpa menjengah dorm thuwaibah(dorm aku sendiri). "rasa macam ada yg menarik jee dekat sana" dalam hatii. cehhh! haha. *bajet instinct kau kuat ahhhhh*
masuk dorm ruby, nampak ada satu perbincangan sedang dijalankaann. aku punn join sekaki. ehh takk. seluruh jasad dan roh aku join dorangg.
rupanyaa, mereka sedang meluahkaan perasaan masingmasing yg kelaparan yg tak makan bubur kacang. aku ponn laju jee meluahkan persaan sama. *walaupun dah makan sikit tadi* hehe :)
antara yg sangat menunjukkan kelaparan itu ialahh dayot, rafiqah, ainu, akuu. seriouss. semua rasa macam nak nangis daahh. perempuaaannn. aku taktahu laahhh yg lain. tp aku sendiri, kalau lapar sangat serious rasa nak nagis. banyak kali jee kott jadi dkt asramaa. haha. malunyaaaaa >-<
bincang punya bincang, macammacam idea keluar dari kami sendiri bagaimana untuk mendapatkaann makanan. sampaikann sapa taah cakap "jom ahh turun DM, kita masak ahh apaapa"
 padahal time tuu dah pukul berapa daahhh. ada yg terfikir mintak tolong aspura. tp takda siapa yg berani. haha. apa laahh. tibatiba muncul ayat dr mulut seseorang, "kita keluar ahh jom!" semua terkejut dengar tapi bila fikir balik. bolehh jugaakk. darurat kott. hihi. kami sambung balik perbincangan. sebab tiada siapa yg berani nak keluarr. tibatiba rafiqah turun dari katil beliau. pakai tudung bagai. "rafiqah, kau nak pergi mana?" "jom ahh. cakap nak keluaar" makk oii. budakk nii serious rupanyaaa. ainu punn bangun, "wehh, nak ikut" "jom!" tibatiba ada pulaakk budak gedik nii (hawaa) cakap "ehh. nak fly ehhh? nak join? hihi. macam best jee buat jahat" "serious hawaa?" "ye ahhh" jomjomm. hawaa punn siapkann dirinyaa. amilia pergi dekat hawaa "hawaa, kalau hawaa pergi kita pergi" "jom ahh. nak pergi laahh nii" "okaaayyy2!" amilia semangat nak ikut. haha. padahal takda laahh berani mana budak dua orang tuu :p mereka semua bersepakat untuk memakai fully hitam dr atas sampai bawah. pehh. aku yg tengok punn takut. ainu datang dr dorm sebelah(thuwaibah) dgn memakai baju hitam hijau aspuri. aku dgn sambil nak tergelaknyaa cakap "wooiiii! gilaa kaauu nak pakai baju nii. lagi laahh obvious kottt. haha" ainu, "aku dah takda baju hitam lain ahhh" hawaa menyampuk " pakai jubah kita aahhh. dekat birai katil tuuu." dengan segeranya ainu tukaarr.
habis semua gelaakk. ainu pakai jubah nak pergi fly? HAHA :D 
lepas dorang semua dahh siap. mereka punn turun. sebenarnyaa, aku dengan dayot sangatsangat laahh risaauu. kami order dkt dorang melalui text jee. aku dgn dayot berdebar gilaa ahh. yelaahh. samasama plan, samasama tanggung ahh kalau kena. kawan kaann? dah rasa macam lama sangat. dayot call hawaa. hawaa kata kedai burge tuu ramai orang. kena tunggu. alahaaii. dayot punn berpesan cara nenek diaa. hatihati semua. then, letak phone. time tengah dudududuk tunggu dekat dorm. mereka balikk. fuhhh. ALHAMDULILLAH. selamaaatt jugaakk akhirnyaaa. aku dahh tersenyumm. yesss! dapat makan burger! hihi :)
kami makan di bilik wudhuk. sambil tuu, dorang berceritaa ahh. yg pastinyaa, rafiqah dan ainu sangat bengang dengan amilia dan hawaa yg jalan terhegeh,hegeh. siap jalan berpegangan tangan. takut sangat lettewww. dahlaahh siap snap gambar bagai. aduhaaaii. sempat lagi korang fikir nak buat semua tuu. 
hmm. apaapa punn, semua tuu kenangan kaann? memang tak boleehh nak ulang benda yg dah lepaass. malam tuu habis hawaa dgn ainu susah nak tidur sebab cuak sangat. belajar AQS punn tak masukk. tak berkat kee? darurat wehhh. lapar sangaatt. ustazah ada cakap "saya tak kisah kamu nak buat apa punn. langgar peraturan kee, bawak fon, fly. tapi yg penting jangan sampai ke pengetahuan saya sudaahhh"
see? ustazah sayang kitaorang. ustazah paham keadaan kami yg terpaksa berkurung di asrama ketika semua pelajar dahh cuti sekolaahh. hihi :) walaupunn benda tuu salahh, tapi adalaahh benda kita nak cerita dkt anak cucu kita nanti kaann? "cu, dulu nenek pernah fly" haha. wehhh. adikadik yg lainn, jangan contohi benda ni wehh. serious salah di sisi undangundang asramaa. jangann wooii. nanti kami dipersalahkaann. kami takpe, dah habis sekolahh. hehe :)
kepada merekaa yg sangatsangat hardcore. wa tabik sama luuu ahhh derrrr!
hmm. tu je laahh kott. macam panjang sangat jee post kali nii. haha. tak salahkan nak ceriita pengalaman di blog sendiri :)
kaayy laah. banyak jee lagi cerita nak share. nanti lahh. jari daahh lenguh menaip. hihi :) kaayy. daaaaaa~ maaf atas salah silap saya. assalamualaikum :)

aku akan rindu sekolaahh niii :')

asramaaa :')

kenangaaannn -,-












1 comment: