Sunday 13 January 2013

happy birthdaayy ADIK :)






assalamualaikum.
heyyy. baru je balik dari kampungg nii.
penaaattt -_____-
kononnnn~ daalam kereta tidur jee. haha :D
btw, my dua pupu, kak farah, baru je tunanggg.
SELAMAT BERTUNANG KAK FARAH :)
ehhh. macam tuu ehh nak cakaapp kalau orang baru lepas bertunangg?
erggghhh. lantak laahh apa punn :p hihi



okaayyy. finee. tujuan tulis post nii untuk si budaakk kecik tuu haaaa. adalaahh budakk tuu~
hahaha :D



tanggal 9 JANUARI 2009.  lahirlaahh seorang bayi yang diberi nama QASEH KHADEEJA BINTI ANUAR. kami menggelarnyaa EJA ^^
hihi :) kenapa aku suka sangat layan budakk ni haa? dan aku suka panggil dia adik. padahal dia bukan adik aku punn.
seriouss. tengok tuu nama ayah kami lainn. cehhh~ haha
dia sepupu aku laahhh. seronok layan diaa.
bijak jee bercakap. dia jee nak menang :)
yee. aku sangat suka layan diaaa. SANGAT.
kadangkadang IBU dia sendiri punn malas nak layan. haha :D
apataahh lagi KAKAK dia. hahahaha.



macam tadi dekat kampungg, semua orang dahh makan. dia sorang je belumm.
tulaahh. sibuk sangat nak main sampai lupa makan.
lastlast dia masuk rumah cakap nak makan. kebetulan pulaakk tuu aku ada dekat dapur.
tengok kakak dia makan telur sibuk nak jugaakk.
tapi telur dahh habis. kena goreng lainn.
dann yes. aku tahu akulaahh sasarannya. haha :D
dia datang dekat aku dengan muka seposen dia tuuu.


"kakak anjee, nak telurr"

"adik nak makan nasi kee?"

"hmmm"

"yelaahh. jap akak gorengg. makan bagi habis tauuu"



sebelum aku goreng tuu aku sendukkan nasi dia siapsiap.
pandai diaa~ dahh siap letak kicap. haha :D
sedang aku goreng telur~



"kakak anjee, cepat lahh shikitt. lambatnyaa tulur tuu masak. tak payah masak lagi laahh"

"haha. kejapkejap. dahh nak siap dahh"



daahh siap gorenggg. aku bagi dia. hancurkan dalam nasi dia.



"panas tau dikk. elokelok."

"hmm. kak anje, takyah masak lg ehhh? eja nak makan je terus"

"meghepek ahh hang jaa. telur nak makan kena masak ahhh"

"kak anje, nak air kosongg"



hahahahah ;D memang dia sangat dilayan seperti puteri raja bila dengan akuu. 
lastlast aku suap dia dann tak habis punn nasi tuu.
kughang asam jawa betull. baik aku takyah goreng. haha.
dan dia bla macam tuu jee?
haisshhh budaakk tuu. haha



sempena birthdaayy dia, aku ada beli hadiahh. banyak pakai duit aku. ibu tambah RM10 jee :)
asalnyaa nak beli mainan dekat diaa. tapi ibu suruh beli benda lain sebab dia dahh start tadika. dahh takda masa nak main. haha.

ni haaa hadiahhnyaaa~



TIBE :)


haha. sabtu tengahari tuu. sampaisampai jee kampung. aku terus bagi diaa.



"ejaaaaa. nak hadiahh takk?"

"nakkkkk"

"naahh, happy birthdaayy!"

"thank youu~"



ambik kauu. cakap oghang putihh diaa. haha :D
lepas tuu terus peluk aku cium bagai.
suka betul dia dapat teddy bear tuu :p
aku tanya dia.



"apa nama diaa dikk?"

"TIBE"



haha. then baru aku paham. TIBE tuu stands for teddy bear. act, dia tak gheti sebut. haha.
sebab tuu TIBE je jadinyaaa. tibe punn tibe laahh dikkk :)



tadi sebelum balik. aku suruh dia pegang TIBE dia tuu. then, aku ambik gambar.
ni haaaaa~



-________-


comel kaaannn?
haha.
aku cakap dekat diaaa.



"jaga TIBE elokelok dikkk"

"okaaayyy"



haha :D comel jeee. hmm. 
hmm. kayylaahh.
lastlyy,



HAPPY BIRHTDAY TO YOU,
HAPPY BIRTHDAY TO YOU,
HAPPY BIRTHDAY TO QASEH KHADEEJA,
HAPPY BIRTHDAY TO YOU :)




semoga panjang umur dan murah rezeki dikk. semoga menjadi anak solehah. dengar cakap ibu ayah.
jangan asyik menjawab jee. haha :D belajar rajinrajin ehhh.
jadi budak pandaaii :) jangan lupa akak! hihi ><



kdaaa~ goodnight
assalamualaikum ^^







No comments:

Post a Comment